Siyah Beyaz Grundig Televizyonlar


‘Almanya’da üretilen televizyonların içerisinde çok değerli kırmızı civa var ve yüksek fiyatlara satılıyor’ iddiaları Konya’yı hareketlendirdi.

Konya Televizyon ve Radyo Tamircileri Odası Başkanı Kadir Erölmez, sanal alemde ‘1950- 1965 yılları arasında Almanya’da üretilen televizyonların içerisinde çok değerli kırmızı civa var ve yüksek fiyatlara satılıyor’ iddialarının dolaştığını belirterek, bunu duyan insanların televizyon tamircilerine akın ettiğini söyledi. Erölmez, “İddialara asılsız” dedi.

Bu civanın cep telefonu sinyalini kestiği, altın ve petrol aramada kullanıldığı gibi söylentilerin bulunduğuna dikkat çeken Erölmez, “İnternet ortamında, bu televizyonların fiyatlarının 35 bin TL’den başlayarak 100 bin TL’ye kadar çıktığı söyleniyor. Cep telefonu sinyalini kestiği, altın ve petrol aramada kullanıldığı gibi dedikodular yayılıyor. Ama tamamen asılsız. Kesinlikle böyle bir şey yok. Televizyon içinde ne civa ne de kimyasal bir madde var. Televizyon içindeki aletlerin hepsini biliyoruz. Bir spekülasyon var. Ya vatandaşlar dolandırılacak ya da birileri rant peşinde. Ben yıllarca televizyon tüpü imal ettim. Tüpün içende ne olduğunu bilirim” dedi.

Günde en az 10-15 kişinin bu konu ile ilgili bilgi almak televizyonunu kucaklayarak geldiğini ya da telefon açtığını ifade eden Erölmez, “Vatandaşlarımız böyle şeylere aldanmasın ve bu söylentilere kulak asmasın” diye konuştu.

Televizyon tamircisi Hamdi Kaya da bu söylentinin kulaktan kulağa şehir efsane gibi dolaştığını söyledi. İş yerine günde 20- 25 kişinin geldiğini belirten Kaya, “Vatandaşlar bize gelip siyah beyaz televizyonlarının içinde kırmızı civa olduğunu ve bunun yüksek para ettiğini söylüyorlar. 20 bin TL’ye satıldığını anlatıyorlar. Ama ne alan ne de satan kimseyi görmedik. Günde 20- 25 kişi gelip bunu bize bunu soruyor. Özellikle siyah beyaz ve Alman malı televizyonları soruyorlar. Böyle bir civa olduğunu ben görmedim. Eski ustalarıma sordum onlarda görmediklerini söylediler. Sadece duyum üzerine geliyorlar. Ama ne amaçla kullanıldığını bilmiyorlar. Kimisi hastalara enjekte edildiğini, kimisi bomba yapımında kullanıldığını, kimisi de altın aramada kullanıldığını söylüyor. Yani bir efsane gibi bu dolaşıyor ortalıkta. Ama aslı yok” dedi.

INTERNETTE DOLAŞAN MAİL

İnternette dolaşan ve insanların birbirlerine de gönderdiği mail’lerden biri şöyle:
“Zengin Oldunuz! Elinizde 1950 – 1965 yılları arasında Almanya’da üretilmiş eski siyah beyaz grundig televizyonlardan ya da aynı yıllarda üretilmiş eski ev eşyalarından varsa zengin olabilirsiniz! Bu televizyanların ve eski eşyaların içerisinde bulunan kırmızı civa cep telefonu sinyallerini kesiyor. İnsan sağlığı için büyük önem taşıyor. Pek çok insanının o yıllarda Almanya’ya gidip geldiğini biliyoruz. Elinizde bu tür televizyon ve eski eşya varsa bize ulaşın. Fiyatları 35 bin TL’den başlaryarak 100 bin TL’ye kadar çıkıyor.”

Bazı internet forum ve ilan sitelerinde siyah-beyaz televizyon arayanların ilanları dikkat çekiyor. Bir internet sitesine verilen ilan şöyle:

‘Eski gurindig marka siyah beyaz tv. Ben bu eski TV’lerden 2 bin 500 TL’ye alıyorum. Elinde olan beni ‘ahmet4…. @hotmail.com’ ya da 0539 …..22 nolu telefondan ulaşabilir. Aradıgım tv markası Gurindig ama asıl tv’nin özelliği cep telefonu TV’nin üstüne koyunca ‘Şebeke yok’ yazıyor olması gerekiyor cep tlfonunda… TV’nin içindeki parça yandaki resimde görülüyor kızıl cıva tüpün içerisinde açıklaması da bu yeter mi”

TÜBİTAK’ın yanıtı

TÜBİTAK Bilim Teknik Dergisi’nin internet sitesinde, bir okuyucunun ‘Kırmızı civa’ ile ilgili sorusuna dergi yönetimi şu cevabı veriyor:

“Eldeki verilere göre, böyle bir kimyasal yok. Varlığına dair söylentiler, 1992 yılında ITAR-TASS adlı Rus haber ajansından kaynaklanan bir habere dayanıyor. Söylentilere göre, cıva tuzları yoğun radyasyona tabi tutulduklarında kırmızıya dönüşüyor ve güçlü bir füzyon bombası yapımı için elverişli bir malzeme haline geliyormuş. Söylentiler ABD Temsilciler Meclisi’nin bir alt komisyonunca araştırılmış ve asılsız oldukları sonucuna varılmış. Ancak söz konusu haberin ardından, uluslararası alanda uzunca bir süre, ‘kırmızı cıva’ satmaya yönelik teklifler dolaşmaya başlamış. Bu tekliflerin bazıları da, Irak’ın o zamanki yönetim organlarına yapılmış. İleri sürülen örnekler, kırmızı boyalı cıva imiş. Fakat bilindiği kadarıyla, bu ‘dolandırıcılık’ girişimlerinin hiçbiri başarıya ulaşamamış.”

119 comments

  1. eski siyah beyez lambalı tv.larda,radyolarda ve lambalüx,dikiş makineleride bunlar cıva değildir,bu cihazlar fazla ısınmadan patlamasın hasar görmesin diye konulan birtür korumadır biz buna star kesici deriz,elinde yakınlarında varsa alırım.bunu üreten kişi yıllar önce öldü.şimdi aynısını yapamıyorlar,(örnek)sen asıl cocacolayı imal edebilirmisin.buda aynı cep tlfoon şebekesini götüren yakınlarında varsa alırım getirin! nasıl alıyorum görün İRTİBAT 05356836391 veya bucaklilarelektronik@homail.com

  2. arkadaslar bende sımdı var her testı yaptım bu televızyonu almak ısteyen benı eklessın konusalım göruselım fıyattada anlasırız evren4_7@hotmail.com hemen hemen hergun acık bu televızyonu arayan almak ısteyen bana ulassın

  3. arkadaslar epoatamı bilerek vermedim…
    geercekten telefon frekansını kesen tv varsa elinizde buyrun gelin alıcıya gidelim civanın agırlıgına göre fiyat versin bende %10 alırım…..

    hadi pazar ola

  4. arkadaşlar umuda kapılmayın lütfen ben makina mühendisiyim yok böyle bir saçmalık ötesi bir haber bu inanmayın boşuna heveslenmeyin hem böyle olsa bile bukadar para verip alırlarmı piyasayı uyandırmadan 100 ytlden toplarlar akıllı olun ey milletim saygılar

  5. yukardaki arkadaşa katılıyorum bazı uyanıklar milleti keklemeye çalışıyor bende araştırdım antikacılara sordum olayın saçma oldugunu itibar etmememi tavsiye ettiler.

  6. bendede var çok eski orjinal sehbalı tekerlekli ayaklar önü arkaya içten gizli kapanan kilitli kapak alacak varsa satarız grundig alman malı

  7. bendede var çok eski orjinal sehbalı tekerlekli ayaklar önü arkaya içten gizli kapanan kilitli kapak alacak varsa satarız grundig alman malı 05355079801 halil_karatas1980@mynet.com.tr ister arayın ister meyil atın fotoğrafınıda yayınlarız

  8. 27 senedir yıldır saklıyorum 2 . el arabayla takas edilir ama şuan hurdaya varmek isteğindeyim hurdacıbulabilirseniz çok sevinirim

  9. bende dier sazanlar gibi nerdeyse inanıyordum sırf bu yuzden köyüme kadar gitip televizyonu getirecektim
    bu notları okuyanlara tavsiyem her denilene inanmasınlar ben inandımda ne oldu başım göğe mi erdi allah allah

    HİÇ YANEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. bende üç tane hiç tamir görmemiş alman yapımı siyah beyaz grundig televizyon var alıcılarını bekliyorum 05346760680

  11. slm elinde cep telefonunu şebeksini (tamamen) kesen radyosu tvsi olanlar lütfen eklesin adem-yegin@hotmail.com 053888419747 not …denediniz radyo tvler kapalıyken deneyin teli sabit biyerde tutun rayoyu veya tvyi ileriye götürün tvyi telefona yaklaştırın telefon kesiliyorsa şebeke çekmiyosa arayn kişi ulaşamıyacak tek diş çekiyo olurmu olmas etrafınızda bakın göstergesinde sıvı olan löküs lamba varsa alın

  12. guzel ınsanlar elınzde bu aletlerden warsa eger bıze ulasırsanız sıze yardımcı olu8rum.. saka falan degıl lutfen bana ulasın

  13. merhaba arkadaşlar bende 3 tane alman malı grundıg içerisinde civa mevcut frekans kesiyo aynı zamanda 1 tanede radyo var ondada aynı şekilde civa mevcut frekans kesiyo alıcılar İRTİBAT:0536 721 61 82

  14. arkadaşlar bende girindik eski makaralı bantlı müzik çalar var tlf sinyalinide kesiyor ilgilenen varsa beni arasın 0542 256 80 25 tlf numaram

  15. bende bir adet renkli grunding marka televizyon var şbekeyi kesiyor üstüne koyduğumda şebeke gidiyor.05378857623ilgilenen kişiler arayabilir.

  16. arkadaslar ben sattım tam 35000 liraya bende uydurma dıyodum ama degılmıs adam kapıma kadar geldı baktı sebeke kesıp kesmedıgıne ve parayı pesın elıme sayıp gıttı. numara:0555 41 42

  17. sevgili arkadaşlar ben 12 yıllık makina mühendisiyim inanın böyle birşey olmaz tv de kırmızı civanın ne işi olurki böyle düşünün tamamen şaçmalık bu.bence bunu idda eden kişiler dolandırıcı dan başkası olamaz.çünkü çok iyi biliyorum ki böyle bir tv olmaz …sakın oyuna gelmeyin sakın SAKIN.!!! DOLANDIRICIYA VERECEK ÇOK PARANIZ VARSA DENEMEYE DEĞER

  18. elmde bitane var oluyomu bilmiyorum içinde bi dmga var şu sekilde 5 AZ 2207/Z/223/23/M yazıyo arka kapağındada EXCLUSIV 856 yazıyo oluyomu?

  19. elimde 1 tane alman malı siyah beyaz tv var sebeke kesiyo.. 1 adette alman malı lüks var..almak isteyenler…bu numaradan ulasabilirler..05324609158..

  20. Arkadaşlar bende astrojuniar marka 37 Ekran alman malı siyah beyaz tv var.Almak istiyenler.[05362906844]numarayı arayabilir.

  21. elimde 37 ekran siyah beyaz grundig marka tv var. ilgilenenler 0 535 930 95 69 noılu telefondan ulaşabilir.

  22. slm arkadaşlar bende sıfır 35 sene önce alınmış ve hiç kullanılmamış yani sıfır nordmende marka alman modelli bir tv var birde aşağı yukarı bir5r taane daha var oda o kadar esski model ama o sıfır değil fakt çok temiz çünkü sadece 2-3 defa kullanılmıştır.ilgilenenler varsa arasın görüşelim..tel.05069939053 ve ev tel 0312 ankara 3177355..

  23. arkadaslar bende dedemın dedesınden kalan onada ataturkun doktorundan kalan bır grundık marka plak radyo calar var tam 97 senelık frekans kesıyomu bılmıyorum ama kesınlıkle kesıyodur gelıp gormek ıstıyenler benı rasın 05394591747

  24. geçin bu safsataları varsa öyle delikanlı getirsin 50 milyara alırım laflan beynir yenmiyor gerçek kendine güvenen varsa getirsin etst edleim para hazır . tokatçılığada iyi alışmış bu millet . merak etmeyin yakında çok adam doplarlar bu olaydan

  25. Arkadaşlar bu konu hakkında yorumu olan çok fakat alıp satan, satıpta gerçekten parayı cebine koyan var mı?. Gerçekten bahsedilen paralara (10.000 – 25.000) satıpta parayı cebine koyan ve bu işin gerçekliğinden şaşıran varsa bi yorum yapsın lütfen.

  26. bende de var 15 tane isteyene hemen satabilirim telefon sinyallerini kesiyor bulasık yıkıyor camasır yıkıyor aynı zamanda radar olarak da kullanılıyor..

  27. Arkadaşlar elinde cep telefonu sinyalini engelleyen grundig tv olanlar irtibata gecsinler benle.. Ortalıkta baya alıcı-satıcı war ama canlıyı benim gibi veren yok :)))

    mali_1988_58@hotmail.com GrundigTV ekleyebilirsiniz..

  28. Arkadaşlar elimde bir tane grundig siyah beyaz tv var almak isteyen olursa numaram: 0542 846 44 68

  29. slm arkadaşlar bende bu mevzuya başta inanmadım ama gerçek çok büyük meblalar dönüyo elinde alman malı tv ve radyo olanlar bana ulaşabilir

  30. slm mıllet nbrr…bendede 2 tane varr…alman malıı ..35 senelık ……dedem almanyadan getırmısss….eger almak ısteyen veya alan bırını bılen bırısı varsa bana yarıdımcı olsun fıftı fıftı yaparızz ..oqe benım msne adresım bana ulassınlarr…(altan68@hotmail.de).bb

  31. arkadaşlar elim de 812 A GRUNDİK çok eski bi tv var para edermi bilmiorum ama cvp larını zı da bekliorum yardımcı olursanız sewinirim

  32. ELİNDE BU ÖZELLİKLERE YGUN TELEVİZYON RADYO GAZ LAMBASI OLAN VARSA SATIN ALABILIRIM PARANIZI ALIRSINIZ TVI VERIRSINIZ 20000 E KADAR PARA ODERIM EKLEYIN CIDYET ONEMLI

  33. ELİNDE BU ÖZELLİKLERE YGUN TELEVİZYON RADYO GAZ LAMBASI OLAN VARSA SATIN ALABILIRIM PARANIZI ALIRSINIZ TVI VERIRSINIZ 20000 E KADAR PARA ODERIM EKLEYIN CIDYET ONEMLI msj atın karaBey489@hotmail.com

  34. yukarda bahsedilen özelliklerde tv si ,radyosu ,dikiş makinası ,lüküsü olan varsa lütfen arasın ama özelliği olan lar arasın o536 5427640

  35. merabalar bende çok eski 35 yıllık siyah beyaz 35 ekran televizyon var ve çokta para ediyomuş ilgilenenler arasın 0531 519 03 42

  36. bizde lambanın icersinden şırangaya televizyon tüpünün icersine cekilmiş kırmızı civa var ilgilenen 1,bucuk trilyonu hazırlayın gelin 01 0000 88 sarıyer halk bankası şubesi

  37. elimde aradığınız özelliklere sahip televbizyon war 0543 221 81 29 almak isteyenler arasın

  38. bende 3 tane var gurındık alıcı varsa 5 bın tl ye hepsini verrım sinyal kesici telefon cekmıo.05065409236

  39. ciddi olanlar arasın 100000 tl alırım.E-mail kamera ile ispat veya tlf bırakın görüşelim.jaques.jak@hotmail.com

  40. 05064934654 grundik televizyonlarınız alınır nakip ödeme denemeden sonra yapılır

  41. düzeltiyorum bu işin aslını öğrenmeden satmam bana inadırıcı bişi söleyinki satabiliym size.

  42. bende siyah beyaz grundik tv var,cep telefonumu üzerine koyduğumda sinyal gidiyor,satıyorum telefon numaram 05354432413

  43. bende var tv oda da duruyor ve odaya gırdığın anda şebeke anında çöküyor arayın konuşalım 05458568972

  44. arkadaşlar bahsedilen karakterlere uyan tv elinizde varsa arayın goruşelim peşin paraya gayet iyi fiyatlara tvleriniz alınır.

  45. 05364891326 BUDA CEP NUMARAMDIR şimdiye kadar 47 tane tv aldım daha da almaya devam edicem.

  46. arkadaşlar bende 3 adet lambalı grundig tv var.acele satıyorum.almak isteyenler beni arasın.anlaşırız.hakan_yildiz5@hotmail.com

  47. elimde aranan özelliklere sahip grundig marka tv var şebeke kesiyo alıcılar arasın 0555 615 94 14 20 binden aşağı vermem !!!!!!!

  48. siyah beyaz grundig alman malı tv satılık telefonun sinyalini kesiyor isteyenler ulaşabilir
    05066639632

  49. elimde eski bir tv var söylenildiği gibi sinyal kesiyor alma k isteyenler ulaşsın bana

  50. benım elımde var isteyen arasın sıyah beyaz kac tana isterse suan 5 adet var gelsın veya arasın goruselım 05059169833

  51. benım elımde var isteyen arasın sıyah beyaz kac tana isterse suan 5 adet var gelsın veya arasın goruselım 05059169833 gurinding marka hemen arayın konusalım

  52. tv cep şebekesini yok ediyormu denedinizmi ona göre söyledikleriniz kaileye alınacak ve ona göre değerlendirilecektir.bu yüzden çok yollara çıkıldı ve sonuçlanmadı..tespit işi çok basit,tv nin yanına cep,tlfonunuzu getirin üstüne ve yantarafına tutun belli edecektir şebekeyi.tvizyon fişten çıkmış olacak şekilde yapın bunları…olup biteni bu email adresine atın.gerekli herşey yapılacak size ulaşılacaktır..kesinlikle emin olun.gereği yapıldıktan ve sonuçlar düzgün çıkarsa paranızı alabilirsiniz.her siyah beyaz tvizyonda yoktur bunuda söylemiş olalım..radyo,tv,lüks,,,dikiş makinaları eski elle kumanda edilen,traktör germany üretilmiş olanlar umarım iyi bir sonuç yazarsınız…söyledikleriniz dikkate alınacaktır…..
    isim :
    telefon :
    şehir:
    numaralarınızı yazın arayalım sızı isim okadar onemlı degıl sadece ulaşmak ıcındır

  53. siz ne biliyonuz arkadaşlar ya bu işi bende yapıyorum . aksine dogru bişey
    . siz kırmızı civa görmemişiniz o zamn siz bulun alman malı televizyon ben size göstereyim kırmızı civayı

  54. meraba arkadaşlar bizde alıcı olan kişilerdeniz 20ila 80 milyar arası siyah beyaz gurundig 615 modeli olan tv olması kaydıyla alırız lakin telefonun şebekesini her hat kesmiyor avea ve telsim olan hatlar daha çabuk kesiliyor turkcelin şebekesi daha yaygın ve yüksek kalitede çözünürlük gösterdiğinden dolayı kesmeyebiliyor.diğer hatlarda keserse telefon en az 5 ila 8dakika kendine gelmemek suretiyle geçiçi olarak kilitlenme yani kendine gelmiyor böyle bir televizyon bulursanız hemen beni arayın yardımcı olalım ok:05344576680manisa alaşehirmerkez:merter elektronik iyi çalışmalar arkadaşlar yukarıda açıklama yapan konya odası kadir erölmeze kulak asmayın piyasada bunlar oluyor her türlüde duyuluyor saptırmada değil inanın bana ben size yardımcı olacağım söz

  55. Arkadaslar Elinde Grundig Marka Tv Olanlar Bana Ulaşsın Sinyal Kesen Ama Güzel Miktar weririm.. 0 532 482 50 52

  56. arkadaşlar ben alıyorum. elinde telefonun sebekesini tamamen kesen tv radyo dikiş makinası ve löküs olan varsa msn adresimi eklesin. deliruzgar80@windowslive.com
    yada 0537 737 85 89 numaralı telefonumu arayabilirler. abdulkerim.

  57. sarı :
    bunların hepsi çakal terbiyesiz insan allah belanızı versin mübtezeller

    kardeşim sen burdaki insanların tümünü tanıyor musun? hesinin cakal terbiyesiz oldugunu söylüyor bide beddua ediyorsun. dikkat et beddua döner dolasır sahibini bulur. insanları bilip bilmeden tanımadan etmeden hakaret etme.

  58. İyi Günler Bunun Gibi Duyumlar Çok Aldım Tv,Radyo,Löküs Lamba,Dikiş Makinası vs vs Aranılan Kan Kırmızısı Şeklinde Kırmızı Civadır. Benim Sizlere Sormak İstediğim Şu Alıcılar İçin Beyaz Saf Civa Normal Civada Telefonun Şebekesini Kestiği Takdirde Edeceği Fiyat Nedir? Sizden Bilgi Bekliyorum Birçok Arkadaşla Konuştum İrtibata Geçtim Kırmızı Civanın Edeceği Kadar Para Etmiyor Dediler Ama Telefonun Şebekesini Kestiği Takdirde Azda Olsa Bir Miktar Para Yaptğını Duydum Böyle Birşey Varmıdır Yokmudur Diye Birde Sizlere Sormak İstedim Böyle Birşey Varsada Fiyatı Ne Kadar Eder Beni Bilgilendirirseniz Teşekkür Ederim… Elimde Satmam Gereken Saf Normal Bilinen Beyaz Kurşun Civa Var Telefonun Şebekesini Tamamen İndirip Kesiyor Para Ederse Satmayı Düşünüyorum İlgilenenler tr_bursa@windowslive.com

  59. adem isimli kişiyi aramayın lütfen numarası 538 841 97 4 yukarda yazıyor silemiyorum yazıyı aramayııııın

  60. slm arkadaşlar ben edirneliyim istanbulda yasıyorum duydumki köyde biri gelip bu siyah beyaz tv leri toplamaya başlamış tabii ücret karsılıgında bilmiyorum aslı varmıdır ama alıcı kişi aldıktan sonra kime satıyooo ve nekadara bunları toplayan sirketler olması lazım o zaman yaniii toplayan sirketler reklamda verip toplama imkanı olur niye araya komisyoncular girsinki o zaman yasakmı diyede akla geliyooo bilgisi olan bizleri aydınlatırsa sevinirim arkadaslar elimdede var 1 tane saygılar

  61. tv cep şebekesini yok ediyormu denedinizmi ona göre söyledikleriniz kaileye alınacak ve ona göre değerlendirilecektir.bu yüzden çok yollara çıkıldı ve sonuçlanmadı..tespit işi çok basit,tv nin yanına cep,tlfonunuzu getirin üstüne ve yantarafına tutun belli edecektir şebekeyi.tvizyon fişten çıkmış olacak şekilde yapın bunları…olup biteni bu email adresine atın.gerekli herşey yapılacak size ulaşılacaktır..kesinlikle emin olun.gereği yapıldıktan ve sonuçlar düzgün çıkarsa paranızı alabilirsiniz.her siyah beyaz tvizyonda yoktur bunuda söylemiş olalım..radyo,tv,lüks,,,dikiş makinaları eski elle kumanda edilen,traktör germany üretilmiş olanlar umarım iyi bir sonuç yazarsınız…söyledikleriniz dikkate alınacaktır…..
    isim :
    telefon :
    şehir:
    numaralarınızı yazın arayalım sızı isim okadar onemlı degıl sadece ulaşmak ıcındır

Bir Cevap Yazın

