D Vitamini


Bu vitaminin eksikliği çocuklarda raşitizm, büyüklerde kemik erimesi hastalığına yol açar. Bu hastalıklarda kemiklerdeki kalsiyum azalması tehlikelere yol açabilir. Bu yüzden gelişmekte olan çocuklara düzenli olarak D vitamini verilmelidir. Ayrıca hamileler,  güneş görmeden çalışanlar, gece ve yer altı işçilerine de düzenli olarak D vitamini verilmesi gerekir.

D vitamini en çok yumurta sarısı ve balık yağında bulunur. Güneş ışınlarıda D vitamini bakımından önemli bir kaynaktır. Ayrıca marul da va yeşil salatalarda da bol miktarda D vitamini bulunmaktadır.

Bebeklerde ve yaşlılarda çok önemli olan kemik sağlığı için bol miktarda D vitamini içeren besinler tüketmeyi ihmal etmeyin. Ubutmayınki vitaminin hap olarak alınanı değil doğal yoldan besinlerle alınanı daha faydalıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.